Reference


Naše reference hovoří samy za sebe. Zde si můžete přečíst, proč se někteří
klienti rozhodli používat právě monitory EIZO.

Luděk Hudec – filmový střihač „S EIZEM na Tobruk“

Luďka Hudce – muže vytříbeného vkusu a mnoha profesí (střihač, dramaturg, režisér, designér, experimentátor) jsme navštívili v hektické atmosféře jeho odjezdu do tuniské pouště na natáčení válečného dramatu Tobruk režiséra Václava Marhoula.

Střihu se věnuje 25 let a říká, že se zabývá pouze tím, co ho baví. Spolupracoval např. na filmu Postel, Nejasná zpráva o konci světa (Český lev za nejlepší střih), Mazaný Filip, zabývá se střihem video klipů a živí se také reklamou.

Luděk Hudec nás přivítal slovy „BEZ EIZA SE NEDÁ ŽÍT“ a mezi mnoha telefony, laděním monitoru a přípravami na cestu, nás provedl svými střižnami a vyprávěl o své profesi i zkušenostech s monitory EIZO.

V kanceláři již byla připravena speciální brašna na monitor EIZO (dle vlastního návrhu) pro bezpečnou přepravu, ve velikosti vhodné do zavazadlového prostoru letadla a další věci potřebné pro mobilní střižnu. Pro monitor si navrhl také speciální mobilní stojan.


Tato první mobilní střižna bude umístěna v tuniském hotelu a bude se skládat: z notebooku Apple MacBookPro, širokoúhlého monitoru EIZO HD2441W v titanovém provedení (Luděk Hudec byl jeho prvním majitelem v ČR), DVD rekordéru, mixážního pultu, reprobeden Alesis M1 Active, hardisků Lacie 500 GB. Na letišti každé tři dny převezme kurýr natočený materiál a zároveň přiveze zpět zdigitalizovaná data. EIZO zde bude jako jediný kontrolní monitor, takže na něj musí být stoprocentní spolehnutí.

S monitory EIZO má zkušenost asi 12 let, poté co mu odešel jeden z monitorů Mitsubishi dodávaný se střihovým systémem AVID, jako první ve své branži uvažoval o jeho náhradě LCD monitorem. Oslovil tenkrát Antonína Charváta ze zastoupení EIZO a byl příjemně překvapen jeho vstřícným přístupem. EIZO byla společnost, která tehdy jako jedna z prvních pochopila, že je potřeba zapůjčit techniku a nechat prostor k otestování. Poté zakoupil 2 monitory EIZO L767, následně další 4 a od té doby na ně nedá dopustit. Otázka financí není v tomto případě podstatná, hlavní je to, aby monitor měl funkce, které jsou např. pro zpracování filmového materiálu potřeba.

Nyní používá mimo jiné širokoúhlý monitor EIZO HD2441W s HDMI vstupy, integrovaným HDCP dekodérem, vhodný pro zpracování videa s podporou všech nejrozšířenějších digitálních formátů (576/720/1080). Je to první monitor vhodný pro střižny. DVD film puštěný na CRT obrazovce a přes HDMI na LCD EIZO je srovnatelný.


A proč je s monitory EIZO tak spokojený?

  • je zvyklý využívat nejmodernější technologie a nemá rád amtérská zařízení a postupy v profesionálním procesu
  • může se na ně stoprocentně spolehnout – jsou to držáky, které si dokáží po léta každodenní práce udržet obrazovou kvalitu a může je tudíž při posuzování obrazových materiálů brát jako referenci
  • dokonalý obraz, dokonalá kresba v černé, věrné barvy, ve své třídě takřka jediná náhrada profi CRT monitorů
  • spokojený je též s možností kalibrace a možností seřídit obraz, tak jak je zvyklý, aby odpovídal svým charakterem ostatním CRT referenčním monitorům ve studiu
  • u HD monitoru praktické DVI a HDMI vstupy – po připojení DVD rekordéru, možnost zasynchronizovat na PAL 50Hz – obraz je při pohybu kamery plynulý, necuká, nativní Full HD
  • vyhovuje mu též osobní přístup pana Charváta, který je ochoten pružně reagovat na veškeré dotazy a připomínky k daným modelům - funguje zde i zpětná vazba z praxe přímo do Japonska


Luděk Hudec již je mezitím zpět ze 14ti denního pobytu v Tunisku a tak jsme ho požádali, aby se s námi podělil o bezprostřední zkušenost a dojmy.

Historky z natáčení a fotografie mobilní střižny přímo z tuniského hotelu zde

Životopis a filmografie Luďka Hudce zde

další