Spolupráce s renomovaným hráčem v oblasti postprodukce

Studio má za sebou více než dvacetiletou tradici a zkušenost a velmi si váží spolupráce s mnoha takovými ikonami světového filmového průmyslu, jako Francis Ford Coppola, Roland Emmerich, Miloš Forman, Agniezska Holland, George Lucas, Richard McCallum, Anthony Minghella, John Moore, Mikael Salomon, Tom Tykwer a řadou dalších.

Z posledních úspěšných projektů můžeme jmenovat třeba spolupráci s Robertem Zemeckisem na snímku Spojenci, pro který jsme dodali zhruba polovinu trikových záběrů i více než 300 trikových záběrů pro jeho předešlý snímek Muž na laně, výrobu zborcení Westminsterského opatství ve filmu Pád Londýna, či dodání několika trikových scén do filmu Bohové Egypta. Naše studio se také významně podílelo na velkofilmu Velká Čínská zeď, dodalo vizuální efekty pro životopisné drama Úkryt v Zoo a spolupracovalo s Agniezskou Holland na filmu Přes kosti mrtvých.

Cena EMMY za vizuální efekty

UPP je nositelem nejprestižnější televizní ceny EMMY, kterou získalo za vizuální efekty snímku „Děti duny“, režiséra Grega Yaitanese. Celkem bylo na tuto cenu v kategorii vizuálních efektů nominováno již čtyřikrát a to za projekty „The Company“ a „Nightmares and Dreamscapes“ režiséra Mikaela Salomona a televizní zpracování ságy „Pilíře země“ režiséra Sergio Mimica-Gezzana.

Studio často spolupracuje i s českými režiséry a producenty, a byla v něm obrazově dokončena velká část české filmové produkce jako například filmová pohádka Tři bratři režiséra Jana Svěráka, film Vlk z Vinohrad režiséra Jana Němce, Učitelka režiséra Jana Hřebejka, ale také třeba nový seriál z produkce HBO – Pustina, či restaurovány filmy Miloše Formana, Ivana Passera, Jiřího Menzela, Karla Zemana a další. 

Zeptali jsme se pana Ivo Maráka, Technologického ředitele studia:

Studio UPP bylo založeno v roce 1994, jaké jste v té době měli počítačové a technické vybavení?  Byli jste už od začátku schopni bojovat se světovou konkurencí?

Ivo Marák: V počátcích našeho studia jsme se především snažili co nejvíce naučit nejen z technologického hlediska, ale i způsobu řízení, komunikace, uspořádání výroby. Konkurence pro nás byla spíše vzorem.


V prvních letech své existence se UPP zaměřovalo na tvorbu 3D animací pro reklamní spoty. Vracíte se k animacím i nyní nebo už je náplň vaší práce zcela jiná?

Ivo Marák: Animace do oboru rozhodně patří, i když se samozřejmě setkáváme s mnohem náročnějšími procesy, třeba i animací digitálních herců, kapalin apod. To v začátcích patřilo do kategorie snů.


Co bylo zlomovým okamžikem v existenci Vaší společnosti? Kdy si vás poprvé všimli světoví filmaři?

Ivo Marák: Štěstí přeje připraveným. Setkali jsme se na projektu Tmavomodrý svět režiséra Honzy Svěráka se supervizorem vizuálních efektů z Londýna, panem Denisem Lowe, ten pak natáčel s Anthony Minghelou Hollywoodský film Talentovaný pan Ripley v Praze a potřeboval pár triků. Přizval nás a protože režisér byl spokojen, dodali jsme nakonec mnohem víc, než bylo původně v plánu. A to byla naše první velká reference.

Jaký film byl pro váš z hlediska triků nejzajímavější?

Ivo Marák: Každý film má své kouzlo. Velkou roli také hrají osobnosti, se kterými se při práci setkáme. Pro každého ve studiu je velkým svátkem, když taková ikona jako třeba Francis Ford Coppola přijede osobně poděkovat za námi odvedenou práci.. 

Ke své práci používáte také grafické LCD monitory EIZO. Jak jste objevili tuto značku a co vás přesvědčilo o tom, že by tyto monitory měly patřit do vašeho studia?

Ivo Marák: Již před řadou let jsme hledali ten správý monitor pro práci s filmem .Když jsme tehdy objevili monitory Eizo jevily se nám jako monitory, které by mohly splňovat parametry potřebné pro naší výrobu a to hlavně z pohledu věrné reprodukce barev. Dnes víme že naše rozhodnutí bylo správné.


Kolik monitorů EIZO v současné době používáte?

Ivo Marák: Víc než 100.


Kdy jste zahájili transformaci formátu Full HD na 4K? I v tomto případě jste preferovali značku EIZO, proč?

Ivo Marák: 4K je dnes v podstatě ve výrobě filmu standard. První 4K digitální data jsme měli k dispozici již před více než 10 lety. O transformaci z formátu full HD se dá hovořit tak v průběhu posledních 3 let. I v tomto případě pokračujeme s monitory EIZO, protože i v tomto vyském rozlišení  Eizo neustupuje ze svých kvalitattivních standardů.

Monitory pro zpracování obrazových dat pro začátečníky i profesionály: Díky svému věrnému podání barev splňují vysoké nároky všech, kteří se zabývají fotografií, filmem a grafikou.

Další informace k tématu

Díky přesnému barevnému podání vynikají LCD monitory EIZO ColorEdge nejen v oblasti zpracování grafiky, fotografie a předtiskové přípravy, ale také filmové a televizní produkce.

K monitorům ColorEdge
nahoru