Proč EIZO?

U svých leteckých snímků považuji za důležité, aby si barvy zachovaly přesně ten samý odstín, jaký jsem během letu spatřil na vlastní oči. Toho mohu dosáhnout jedině s barevně věrným monitorem. Zároveň mi umožňuje těsnější spolupráci s dalšími lidmi. Proto pro mě při zpracování a hodnocení záběrů představují monitory EIZO již mnoho let tu první volbu. Stejně jako pro mnohé další profesionální retušéry a prakticky pro každého, kdo potřebuje obrazovku přesně reprodukující barvy, odstíny a kontrast. Model EIZO CG279X nabízí množství funkcí, jimiž mohu zobrazení přizpůsobit svým potřebám v rámci profesionální editace snímků. Typickým příkladem je přepínání mezi různými barevnými profily, schopnost reprodukovat temně černé odstíny i vysoký kontrast a v neposlední řadě také spolehlivost. Při přebírání monitoru CG279X mě velmi mile překvapilo, že celý přístroj dorazil zcela smontovaný a zabalený ve velké pevné krabici. Mohl jsem ho rovnou postavit na stůl a zapnout. V případě potřeby lze obrazovku rychle a jednoduše stisknutím tlačítka na zadní straně sejmout ze stojanu. Teď už pár měsíců používám ColorEdge CG279X, který připojuji ke svému iMac Pro. Pokud jde o reprodukci barev, věrnost podání barevného prostoru Adobe RGB není na obrazovce počítače iMac Pro příliš uspokojivá. Proto jako referenční přístroj vždy upřednostňuji obrazovku EIZO s matným antireflexním povrchem.

Letecké snímkování nad větrnými mlýny

Proč právě EIZO ColorEdge CG279X?

Na monitoru ColorEdge CG279X mě hned zaujal rámeček, v jehož středu se ukrývá vestavěný kalibrační senzor. S ním lze monitor velmi přesně a efektivně zkalibrovat. Nabídky na obrazovce jsem si přepnul do angličtiny. Kalibrace je v nich označena jako „SelfCalibration“ a prostřednictvím dotykových tlačítek jsem ji nastavil tak, aby probíhala pravidelně v pevnou dobu předtím, než začnu pracovat. Na obrazovce tak vždy vidím konzistentní barvy a správný jas. Už se nemusím obtěžovat zacházením s externím kalibračním přístrojem. Starosti s ručními kalibracemi si rád ušetřím. Automatická kalibrace je skvělá funkce. Vestavěný kalibrační senzor je velmi užitečný, neboť kromě digitálního publikování připravuji i snímky pro zveřejnění přes celou dvoustranu v tisku. Pro zachování úchvatných odstínů mých leteckých snímků je nezbytné, aby vytištěné barvy přesně souhlasily s barvami, které vidím na obrazovce. Toho lze dosáhnout jedině na monitoru se širokým barevným rozsahem pokrývajícím celý prostor Adobe RGB. Na leteckých snímcích nalezneme množství odstínů modré a zelené barvy. Barevný prostor Adobe RGB je v této oblasti mnohem bohatší než prostor sRGB.

Monitor CG279X používám už mnoho měsíců v pevné sestavě s počítačem iMac Pro. Obrazovka EIZO je přes rozhraní USB-C připojena přímo ke grafické kartě Radeon Pro Vega 64 / 16 GB v počítači iMac.

Když se potřebuji přesvědčit, co vlastně zákazníkům na svých leteckých snímcích o vysokém rozlišení odevzdávám, vycházím vždy z podoby záběru na zkalibrovaném monitoru EIZO. Tento pomocník mě den co den přesvědčuje o své spolehlivosti a vytrvalosti. Proto mohu každý pracovní den ve studiu zahajovat v dobré náladě.

Velkou předností monitoru ColorEdge CG279X je zobrazování snímků ve Photoshopu v měřítku 100 % (QHD, 2560 × 1440 bodů) dovolujícím posoudit kvalitu detailů a ostrost fotografií. Skutečně ostrý obraz. Monitor reprodukuje nejjemnější detaily kontrastních leteckých záběrů, přičemž odstupňování je velmi rovnoměrné. To je rys, který se mi opravdu líbí a při zpracování svých leteckých snímků jej potřebuji. Samočinné kalibrace obrazovky šetří čas. Software ColorNavigator mi navíc umožňuje podle potřeby a pocitu přepínat mezi barevnými režimy. ColorNavigator je vynikající software pro správu barevných profilů a začlenění monitoru do pracovního postupu. Ale tento speciální monitor umožňuje i obvyklý přímý přístup k nastavením přes nabídky na obrazovce. Obrazovkové nabídky jsou snadno srozumitelné. Pokud potřebuji zkusmo přepínat mezi různými barevnými profily, mohu tak činit naprosto jednoduše dotykovými tlačítky na přední straně monitoru.

Zpracování snímků vyžaduje hodně času. Úpravami strávím patrně více času než samotným fotografováním. Před obrazovkou trávím každopádně dlouhou dobu. S monitorem EIZO CG279X jsem celkově velmi spokojený. Z každodenní práce se stává potěšení. Je to velký pomocník při provádění a ověřování barevných korektur velkého množství leteckých záběrů, jež každý týden dodáváme zákazníkům našeho studia Flying Holland.

Letecký záběr

Podnikatelský profil studia Flying Holland

Studio Flying Holland spolupracuje se zákazníky požadujícími vysoce kvalitní snímky – s architektonickými kancelářemi, stavebními podnikateli, úřady a časopisy. „Jako letecký fotograf nepořizujete jen snímky, ale vytváříte si i dobrý přehled. Letecká fotografie skýtá široké kompoziční možnosti. Při zpracování snímků se pak snažím vtisknout každému záběru vlastní charakter.“

John Gundlach

„Už ve svých patnácti letech jsem propadl fotografii. Později jsem studoval fotografii na Královské akademii výtvarných umění v Haagu. Celá moje tvorba odráží zalíbení ve fotografii a grafice. Hrou s liniemi se ve svých fotografiích snažím přiblížit abstraktnímu umění.
Již dlouhou dobu se zabývám vztahem krajiny a architektury na zastavěných územích. Kolem roku 2013 jsem se začal zajímat o možnosti zachycení tohoto vztahu ze vzduchu.“

Přečtěte si o modelu CG279X více

CG279X Řada CG
CG279X ColorEdge

Model CG279X se dokonale hodí pro zobrazování a úpravy materiálů HDR v režimu SDR. Zaujme širokým barevným rozsahem, 16bitovou tabulkou 3D Look Up Table a přesnou reprodukcí nejjemnějších barevných nuancí.

  • 68,4 cm (27 palců)
  • 2560 x 1440
  • IPS (Wide Gamut)
  • Integrovaný snímač pro automatickou kalibraci
  • Formát 16:9
53990,00 Kč
Běžná cena vč. 21 % DPH.
  • 68,4 cm (27 palců)
  • 2560 x 1440
  • IPS (Wide Gamut)
  • Integrovaný snímač pro automatickou kalibraci
  • Formát 16:9