Obchodní model mikrofotobank

Lasse Behnke s oblibou pracoval v Photoshopu již jako školák. Během svého vzdělávání v oboru mediální tvorby začal prodávat své první fotomontáže přes mikrofotobanku Fotolia. Rychle rozpoznal možnosti 3D nástrojů a jeho fotomontáže se čím dál více odkláněly od materiálů ostatních přispěvatelů fotobanky. Krátce po absolutoriu se Behnke osamostatnil a již o devět měsíců později se živil výhradně prodejem obrázků.

Během spolupráce s fotografickým trenérem Calvinem Hollywoodem vešel Behnke ve větší známost na fotografické scéně. Následovaly pozvánky na přednášky, semináře a projekce videí. Již několik let je Behnke oficiálním „Adobe influencerem“.

Motivace: stále se zlepšovat

Behnke se neomezuje jen na prodeje přes fotobanky. Získal i mnohé další zákazníky, pro něž vytváří individuální grafiku. Na prahu třicítky se zařadil mezi nejúspěšnější přispěvatele mikrofotobanky Fotolia, jež se později sloučila s platformou Adobe-Stock. Ale co žene Behnkeho vpřed? „Na začátku jsem měl velkou radost, že za mé snímky platilo tolik lidí. A to přesto, že se mi ani tolik nelíbily,“ objasňuje Behnke. „Tak jsem se snažil nabídnout ještě něco lepšího – a o to usiluji dodnes. Stále nacházím něco, co se ještě můžu naučit. Nejdřív to bylo fotografování, pak Photoshop, teď zase hodně často používám Cinema 4D. Když třeba vidím obrázky od Uliho Staigera, je mi jasné, že zrovna v oblasti 3D mám ještě velký prostor k rozvoji. Hlavní nástroje se mi sice podařilo ovládnout už docela dobře, ale se svými obrázky nebudu asi nikdy stoprocentně spokojený.“

ColorEdge CG2730: žádné pochybnosti o podobě dat

Lasse Behnke u monitoru CG2730
Lasse Behnke u monitoru CG2730

Kromě softwaru je klíčem k Behnkově úspěšné práci také monitor EIZO ColorEdge CG2730: „Můj monitor CG2730 mi díky automatickým kalibracím s vestavěným senzorem poskytuje jistotu barevné věrnosti. Stačí, když stanovím časový interval, a monitor se pak kalibruje bez mého přičinění. Pro profesionální použití je to skvělé. Nedávno jsem připravoval grafické podklady pro Continental. U takových zakázek musí být barvy dokonale sladěné s tiskovým výstupem,“ zdůrazňuje Behnke. To platí samozřejmě i pro snímky ve fotobance. Autor nemůže vědět, na jakých přístrojích si budou snímky prohlížet a zpracovávat zákazníci, a proto si musí být jistý, že barvy, které sám vidí, odrážejí skutečnou podobu obrazových dat. Behnke pracoval na monitorech EIZO již ve škole. „Když se zájemce o snímky obrátí na profesionála, očekává již určitou úroveň. To byla jedna z prvních věcí, kterou jsem se při praxi v agentuře naučil,“ dodává Behnke k výběru monitoru.

Další informace uvádí Lasse Behnke na svých webových stránkách www.lassedesignen.de

CG2730 Řada CG
CG2730 ColorEdge

Plně vybavený monitor CG2730 splní díky panelu True Black, 16bitové tabulce LUT a přiložené cloně požadavky těch nejnáročnějších fotografů a designérů.

  • 68,4 cm (27 palců)
  • 2560 x 1440
  • IPS (Wide Gamut)
  • Integrovaný snímač pro automatickou kalibraci
  • Formát 16:9
48990,00 Kč
Běžná cena vč. 21 % DPH.
  • 68,4 cm (27 palců)
  • 2560 x 1440
  • IPS (Wide Gamut)
  • Integrovaný snímač pro automatickou kalibraci
  • Formát 16:9